Gratis hækleopskrift på fyldte julehjerter eller Valentines hjerter.



I øjeblikket leder jeg med lys og lygte efter hæklet julepynt, som "kan holde". Sidste efterår og jul hæklede jeg masser af snekrystaller og endimnesionelle hjerter, som skulle stives osv. Det er jeg ret træt af. Så nu er jeg igang med at finde hækleopskrifter med hæklet julepynt, der "kan selv", hvis I forstår, hvad jeg mener.

Ud af dette kommer denne søde opskrift på hæklede julehjerter, som I selv kan afprøve. God fornøjelse! Hvis nogen giver sig i kast, må I gerne skrive til mig, så lægger jeg jeres udgaver ud på min blog.

Se også mange andre fine gratis opskrifter her.


Hæklede fyldte julehjerter.

Denne opskrift er lavet af Charlotte Gundersen fra ByCGundersen Handmade:

http://bycgundersen.bigcartel.com/

Materialer: Bomuldsgarn (jeg har brugt det fra Søstrene Grene), hæklenål 3,5 (4).

Opskrift:
2 lm
1.rk: 4 fm i 2. maske fra nålen (4 masker)
2.rk: (1 fm, 2 fm i næste) gentag rundt (6 m)
3.rk: (2 fm, 2 fm i næste) gentag rundt (8 m)
4.rk: (1 fm, 2 fm i næste) gentag rundt (12 m)
5.rk: (2 fm, 2 fm i næste) gentag rundt (16 m)
6.rk: (3 fm, 2 fm i næste) gentag rundt (20 m)
7.rk: (4 fm, 2 fm i næste) gentag rundt (24 m)
8.rk: 24 fm rundt (24 m)
9.rk: 6 fm, spring over 12 m fra forrige omgang, 6 fm
10.rk: 12 fm rundt (12 m)
11.rk: (1 fm, tag 1 fm ind ved at hækle 2 fm sammen i næste) gentag rundt (8 m)
12.rk: Tag ind ved at hækle 2 fm sammen (4 m)
Bryd garnet og hæft.

Stop fyld i den ene del af hjertet, ikke for meget, så du ikke kan hækle den anden del.

Sæt nålen i, i den inderste fm inderst i hjertet fra forrige omgang, så det du skal hækle vender mod venstre, og den færdige del mod højre.
1.rk: 1 lm, 12 fm rundt (12 m)
2.rk: 12 fm rundt (12 m)
3.rk: (1 fm, tag 1 fm ind ved at hækle 2 fm sammen i næste) gentag rundt (8 m)
Fyld hele hjertet ud.
4.rk: Tag ind ved at hækle 2 fm sammen (4 m)
Bryd garnet og hæft.

Hvis der er store huller i midten af hjertet, så træk dem sammen, når du hæfter garnet.
Hæft evt. lidt guldtråd i midten, så dit hjerte kan hænge på juletræet.

Den amerikanske opskrift kan ses på denne skønne blog her.

Populære opslag