Gratis hækleopskrift på Pat Hat


I får lige min opskrift på babsehuen, da jeg tænker, at den er så let og hurtig at lave, så andre kan få glæde af selv at hækle den.

Hvis I bruger min opskrift, må I meget gerne henvise tilbage til mig og min blog. I må også gerne "like" indlægget forneden, så jeg kan se, om opskriften kan bruges og bliver brugt.

Babsehue/Pathat til nyfødt:

ByCGundersen opskrift

Materialer:
Nål # 5 og nål # 6.
Garn: Baby merino uld til nål 3. Råhvid og cerise/lyserød.

Huen: 
Start med nål # 5 og dobbelt tråd af den lyserøde farve.

1: 2 lm, 5 fm i maske nærmest knuden (5 fm)
2: kun den række i bageste lænke (5 fm)
3: (5 fm)
4: 1 fm (2 fm i næste maske, 1 fm) (7 fm)
5: 2 fm i hver maske (14 fm)

Skift til nål # 6.

6: 1 fm, 1 fm (2 fm i samme maske, 1 fm) (20 fm)
7: 2 fm (1 fm, 2 fm i samme maske) afslut med km (30 fm)

Skift farve til råhvid, dobbelt tråd.

8: (30 km)
9: 3 lm, stgm, stgm (2 stgm i samme maske, stgm, stgm) (39 stgm)
10-15: (39 stgm)

God fornøjelse! 

Ps. Giv mig besked, hvis der er fejl eller mangler i opskriften! 

Populære opslag