Kom til hækleundervisning for øvede hos Knitwork i april




Tilmedling her: http://knitwork.dk/haekleundervisning-for-oevede/



Hækleundervisning for øvede:

Lær nye hækleteknikker og hækl en hue, et halsrør eller et pandebånd.
Grib lejligheden til at blive bedre til at hækle andet og mere end de grundlæggende masker! Du kan være med, hvis du kan det grundlæggende, resten lærer du. Der vil være udfordringer for øvede hæklere.
Tid: 3 søndage a 3 timer 13-16 – 8., 15. og 22. april
Sted: Knitwork, Østerbrogade 224, 2100 København Ø
Antal deltagere: max 15 personer 
Pris: 975,- + køb af garnpakke med hækleopskrift. 
Du kan vælge imellem garnpakke til Vimpel hue eller Mary pandebånd for 70,- kr. eller Vimpel halsrør til 115,- kr. Du skal selv medbringe hæklenål svarende til hækleopskriften – den finder vi ud af, når du vælger
I dette undervisningsforløb lærer du om nye spændende hækleteknikker. Med undervisningen følger et lille kompendium med de forskellige teknikker, der gennemgås. Desuden får du muligheden for at hækle et af mine By CGundersen designs for øvede hæklere. Du kan vælge enten en Vimpel hue eller et Vimpel halsrør med en spændende struktur og en ribteknik på en lille hæklenål eller et Mary Pandebånd med en ny opslagningsteknik og en flot ribstruktur på en lidt større hæklenål. 
1.gang: Fokus på hækleteknikker.
Første gang er fokus opslagning og ribteknikker. Du lærer at slå masker op med en ny elastisk opslagning og at hækle forskellige ribteknikker, som kan bruges i mange sammenhænge. Måske kommer vi ind på hæklede snoninger, hvis vi kan nå det. Denne gang skal du vælge, hvilket design du gerne vil hækle de næste to gange. 
2. gang: Fokus på læsning hækleopskrift og opstart.
Anden gang er der fokus på at hækle efter en hækleopskrift (om læsning af opskrift, opstart, forkortelser, hæklefasthed og fremgangsmåder). Du har valgt et hækledesign fra første gang og får udleveret din egen garnpakke. Vi starter fælles ca. 2 timer, og derefter vil I blive delt i mindre hold efter valg af design, og I kan gå igang med at hækle efter opskrifterne med min hjælp. Du lærer om opstart på et hæklearbejde og at arbejde med din egen hæklefasthed ift. hækleprøver mm. 
3. gang: Fokus på vanskeligheder og afslutning af hæklearbejde.
Tredje gang er der stadig fokus på at hækle efter en hækleopskrift (vanskeligheder, usynlige afslutninger og finish). Måske kommer vi ind på gobelinhækling, som også er en fed teknik, men ikke er særlig anvendt.
Vi vil starte fælles med at tale om vanskeligheder og afslutninger på hæklearbejde. Du lærer, hvordan man overkommer vanskeligheder i en opskrift, samt hvordan en god finish kan være med fx usynlig afslutning. Derefter deles I igen ud på de små hold og færdiggør og afslutter hæklearbejdet. Til sidst mødes vi alle til fælles afrunding med plads til spørgsmål.



By C Gundersen
Hos By C Gundersen møder du hækledesigner, underviser, foredragsholder og blogger Charlotte Gundersen.
Begyndte med at hækle og designe for alvor i 2008, og siden er det gået derud af. Altid arbejdet med strik, hækling, maling og håndarbejde siden barndommen med stor inspiration fra mormor og farmor, som begge var uddannede håndarbejdslærere. I 2011 startede jeg bloggen By C Gundersen, og i 2013 åbnede jeg webshoppen By C Gundersen, med salg af hækleopskrifter.
By C Gundersen
Hos By C Gundersen bestræber jeg mig på, at du kan finde lækre og sjove hækledesigns, smukke farver og selvfølgelig selve hækleopskrifterne, hvor der arbejdes med æstetiske
fornyelser og videreudvikling af forskellige hækleteknikker, så intet er som det ”plejer” at være inden for hæklegenren. Hækling er nemlig meget andet end den klassiske oldemorfirkant og stramme luftmaskerækker.
Mission:
Mission med mine hækledesigns for By C Gundersen er at forene moderne kunstnerisk, æstetik og smukt håndværk med lækre materialer. Oftest gerne tilsat et strejf af humor. Nysgerrig af natur kommer jeg vidt omkring i søgen efter nye teknikker og idéer til hækleopskrifter, og der vil hele tiden være nye designs på vej.
Festivaller og Messer:
By C Gundersen er med på messer i hele landet. Siden 2014 har jeg deltaget på Kreative Dage i Fredericia og AOHMessen i Rødovre.
I 2017 har jeg også været en del af Knitwork Strikke- og hæklefestival, og jeg har mine hæklekits til salg i Knitwork butikken i København.
Kurser: 
Jeg holder hæklekurser over hele landet, både for øvede og begyndere. Senest har jeg holdt kursus på AOHMessen i Rødovre, på Kreative Dage i Fredericia, i AOF Assens-Midelfart og i Egense Husflidsforening.








Populære opslag