DIY Hæklede øreringe

Jeg har rodet i hækle-gemmerne, og der fandt jeg disse "gamle" hæklede øreringe, som jeg har hæklet til Vigga. Hun bruger dem af og til, når hun har tøj på, som passer til i farverne.


Her i sommerferien er det et meget sødt lille projekt, især hvis man har mange små rester, der er svære at bruge til noget. Derfor kommer denne DIY til øreringene.

ØRERINGE AF BEDSTEMORFIRKANTER:

Nål #2 eller #2,5
Nogle rester tyndt bomuldsgarn.
2 ørekroge (kan evt. købes i Panduro Hobby)

Hækl en lille bedstemorfirkant således.
Ring:
4 lm til ring, 1 km samler ringen.

1. række:
3 lm, 2 stgm, 2 lm.
*3 stgm, 2 lm* gentag 2 gange.
1 km i 3 maske i de 3 første langmasker, så den første række hænger sammen.

2. række (skift farve):
5 lm.
*3 stgm, 2 lm, 3 stgm, 2 lm i første mellemrum.* (=1. hjørne)
Gentag fra * til * 2 gang, så der er 3 hjørner.
Sidste hjørne: 3 stgm, 2 lm, 2 stgm, afslut med km i 3. lm af de første 5 lm i rækken. De 3 lm danner sidste stgm i gruppen.
Afslut og hæft garnet.

Hækl en firkant mangen til.


Montering:
Lav noget sukkervand af sukker og vand til at stive firkanterne. Ellers falder de sammen, når du får dem i ørerne. Vend firkanterne i og læg dem til tørre (lad være med at stryge, da garnet så bliver fladt).

Når firkanterne er tørre, kan du vedhæfte ørekrogene i et af hjørnerne, og VUPTI du har nogle fine øreringe til sommerferiens kjoler.

Ps. Hvis du hækler efter min lille opskrift, vil jeg blive meget glad, hvis du linker til min blog. Kh Charlotte.

(Da det er min første lille opskrift, og der derfor måske er fejl i den, må I gerne skrive tilbage til mig, hvis I finder nogle!)

Populære opslag