Endnu en hæklet poncho

Denne gang en hæklet poncho til grandkusine Freja.
 


For min søster har jeg hæklet denne fine meget pigede poncho til Viggas grandkusine Freja på 11 år udfra mit eget ponchomønster. Det er en julegave til Freja fra min søster. Det er skønt at få sådanne opgaver/bestillinger, fordi det sætter mange tanker i gang.

Ponchoen har udfordret mig med garntype, garnfarver, nålestørrelse, mønster og opskrift, så det har taget lidt tid at komme i gang. Jeg erindrer, at vi kiggede på garn til Viggas fødselsdag allerede i august i år. Samtidig har jeg "opkvalificeret" mit ponchomønster med små rettelser. Men det gik alligevel ret hurtigt, og da jeg først var begyndt at hækle, så gik det bare derud af.

Jeg synes, ponchoen er blevet fantastisk flot, og jeg er særlig glad for farvesammensætningen med mørkelilla, lyslilla, turkis og hvid - de 4 farver klæder hinanden godt (og så er de selvfølgelig Frejas ynglingsfarver).

Nu skal ponchoen til Jylland, og så håber jeg bare, at Freja bliver glad for ponchoen!!!!

Andre ponchoer, jeg har hæklet, kan du se her og her og her.

Populære opslag