Hvordan aktiverer man en præ-teenager med noget kreativt?

(PS: Husk min GIVE AWAY her!)


Hvad får man tiden til at gå med, med noget kreativt, når man er præ-teenager og ikke rigtig gider "lege" mere? Vi kender alle replikken: "Jeg keeeeder mig!" Og hvordan får man sine børn væk fra alle skærmene, der trækker i dem?

Jeg har tænkt og tænkt og tænkt.

Vigga, min datter på 11 år er begyndt at hænge meget ud på nettet med mobil, computer...og så ser hun de der forfærdelige Disney serier på tv'et. HVER DAG!

Nå, men så var jeg i den loakle genbrug, hvor jeg faldt over "de gode gamle" puslespil, og så kom jeg i tanke om, hvordan jeg som barn brugte MANGE timer på at samle puslespil til stor fornøjelse. Og jeg kom til at tænke på, hvordan puslespil jo må udvikle det visuelle og synet for mønstre og farver.

I hvert fald købte jeg en 1000 brikkers puslespil med mange farver og blomster til 25 ,- kr. Og som jeg husker det framin barndom, men en østrigsk træhytte med kaskader af røde pelargonier foran vinduerne.

Vigga, Reno (faren), Viggas veninde Jennifer og jeg har forlængst lavet dette puslespil, og Vigga og jeg har siden været i Boghandlen, hvor vi har købt et nyt med 1000 brikker og med to søde missekatte på.Lidt dyrere godt nok, men nu er vi jo bidt af det!


Så pointen er: Vil du have dine præ-teenagebørn væk fra skærmene, kan du købe en godt gammeldags puslespil. Sidegevinsten er, at familien samles og det er vældig hyggeligt!

Du skal selvfølgelig give noget gulvplads til puslespillet, men læg det hele på en stor plade, og skub det ind under sofaen, når gulvet skal bruges til noget andet.

Håber nogle kan bruge mit råd, her går det forrygende!

Populære opslag