Diy: hvordan syr man billigt fyld til rund pude

I maj måned købte jeg nogle meget smukke runde puder (betræk) af Lis Karlson, men jeg har ikke fået købt fyld til dem.

Og midt i min søgen efter en passende pude i størrelsen blev jeg ret nærig, da jeg så priserne. Jeg tænkte, at det måtte jeg da kunne gøre billigere selv. 

Så jeg tog i Ikea og købte de billigste 50x50 puder (wilm) til næsten ingen penge. Dem har jeg syet om, så de passer til de smukke runde betræk. 

Undervejs har jeg fotograferet processen, så I her kan se processen og måske selv få lyst til at gøre det samme.

Puden, som den er købt! 

Opmåling rundt om betrækket.

Klip i hjørnerne og skub fyldet ind på midten, efterhånden som du sætter knappenåle i hele vejen rundt.


Sy rundt i kanten, klip det overskydende stof væk og zigzag kanten. Pas på, at stoffet ikke skrider.

Og her har du to fine puder med meget billigt pudefyld.





Populære opslag