Tanker om løb, endomondo, vægttab og støttestrømper


Jeg har aldrig forstået, at man gad løbe og slet ikke, at man kunne blive høj af det! Og jeg har altid syntes, st jeg var så tung, når jeg gerne ville løbe. 

.....og desværre hjælper hækling ikke på konditionen.......

Men jeg må indrømme, at jeg denne sommer er kommet rimelig godt igang med at løbe. Over juli måned har jeg været ude at gå/løbe 3 kilometer cirka hver anden dag. Og det er der flere grunde til.

For det første har jeg siden april måned ikke rigtigt kunnet tabe mig mere. Jeg går hos en fantastisk diætist i Diætisthuset i Kåbenhavn, og jeg har tabt næsten 10 kilo på et år. Men motivation, travlhed på arbejdet og andre ting har gjort vægttabet meget svært her i foråret 14. Sidste sommer var jeg begyndt at gå-træne, og det ville jeg gerne igen. Dertil sagde søde Mette (min diætist), at jeg skulle løbe små brudstykker af min rute. Fx mellem hver lygtepæl eller mellem to biler. Og det er jeg begyndt at gøre.

For det andet har jeg købt mig nogle lange støttestrømper, som går helt op til knæene. Jeg har købt dem i Vero Moda i Skagen, og de er enormt gode. De er vildt stramme at få på, men de holder ligesom benene oppe, så de ikke virker så tunge, og så varmer de læg- og skinnebensmusklerne. Det er ihvertfald mege nemmere for mig at løbe med dem.

For det tredje har jeg opdaget Endomondos træningsapp, så jeg kan se, hvormeget og hvordan jeg løber. Og så kan jeg spamme og blære mig lidt på facebook. Hihi!

Disse tre faktorer tilsammen har gjort, at jeg som sagt har løbet praktisk talt hver 2. dag her i sommerferien, og det er ovenud fantastisk for mig.









Populære opslag