Øv! Ikke den jul(estemning) jeg havde tænkt mig....

(Som regel plejer jeg ikke at skrive personlige indlæg, men jeg kan simpelthen ikke lade være! Så hvis I læser dette kære familie, må I forstå, at jeg ikke vil nedgøre nogen, men snarere give udtryk for min frustration.)



Jeg ved ikke rigtig, hvad det er der sker mellem mig og min familie (mine forældre) lige i øjeblikket. I en alder af 44, og de er hhv. 65 og 66. Men jeg har det svært med mine forældre og deres syn på livet. Det er ligesom om især min far er ved at blive bitter på livet. 

Igår aftes - juleaften - flippede min far totalt ud over, at jeg tjener mere som skolelærer end han nogensinde har gjort som håndværker. Men min svoger må godt tjene mere end mig, for "han er jo ingeniør", som min far sagde. 

Er du gal mand, hvor blev jeg vred og ked af det. Så jeg måtte lukke munden på ham med, at han nok skulle være glad for at hans tre børn klarer sig godt og har gode jobs, istedet for at rakke ned på mig som lærer. Og så hidsede han sig op og fortsatte sandelig med, at "min" fagforening sammenlignede læreres og sygeplejerskers løn med håndværkernes - og at det var der jo ikke hold i. Her var jeg lige ved at tude, og jeg fremstammede, at jeg jo ikke har noget med fagforeningen at gøre, og at han nok igen skulle være glad for, at hans børn ikke var arbejdsløse mm - og at jeg forøvrigt ikke havde lyst til at diskutere med ham på den facon, og især ikke juleaften. MEN.....noget var og er desværre alligevel ødelagt mellem min far og jeg. 

For forinden dette forfærdelig optrin, havde min far tidligere ytret, at jeg jo havde levet flere år som samfundsnasser på dagpenge, da jeg var yngre - istedet for at arbejde og tjene til samfundet. Og ja..jeg har modtaget dagpenge i en del år, MEN jeg har altid lavet noget, været igang med alternativ skuespilleruddannelse, produceret teaterforestilling mm. Jeg har aldrig siddet på min flade og ikke vidst, hvad jeg ville. Jeg har bare skiftet retning et par gange - ud fra min vurdering. Så hvad fanden ville han med det? Og hvorfor skulle det nedgøres - når det ovenikøbet er 20 år siden. Hvad sker der?

Oveni dette havde min mor spurgt mig dagen før, om jeg  ikke havde fortrudt, at jeg BARE  var blevet skolelærer, når jeg kunne være blevet gymnasielærer efter mine år på uni. For så kunne jeg jo have tjent flere penge! 

JEG ER MÅLLØS! HVAD ER DET FOR NOGET? HVAD ER DET FOR EN TANKEGANG? HVAD SKER DER FOR MINE SØDE FORÆLDRE I DERES PENSIONISTÅR? 

(Fortsættelse følger...)


Populære opslag