Gratis hækleopskrift på butterfly



Her i juleferien har jeg hæklet to butterfly. En til min nevø og en til min nieces kæreste. På foranledning af min niece, som gerne vil give de to unge mænd en gave.

Jeg har brugt DIY fra dygtige Asli med denne blog til det hæklede arbejde. Butterflyen hækles på en meget lille nål #2, og dette gør butterflyen stiv og stram, så den ikke bukker og bøjer.

Jeg har brugt 2 tråde acryl Venusgarn fra garnbutikken Yarnfreak her, da jeg synes, at det er et fantastisk alternativ til de hæklearbejder, hvor man ellers ville anvende merciceret bomuld. Acryl kan holde længere og bliver ikke "beskidt" på samme måde som bomuld.

Mht. rem og elastik mm har jeg fulgt vejledningen hos Stof og Stil her. Her er der en vejledning til syning af rem, og man kan bestille materialerne direkte på hjemmesiden. (Dog hedder det stopregulering og ikke stropregulering!) Leveringstiden er god, og jeg har nu her et par dage efter nytår alle materialer til at færdiggøre de to butterfly.



Populære opslag