torsdag den 25. februar 2016

3 ting, du og jeg skal (burde) gøre, når vi vågner om morgenen


Jeg synes, at jeg har mange dårlige vaner, og jeg synes også, at jeg mangler energi om morgenen. Derfor har jeg samlet disse 3 vaner op for at komme tættere på en sund adfærd og krop. Her kommer derfor nogle tips til sundere adfærd, som man kan tilpasse sig - for at give en større kickstart til formiddagen.

1. Lad din telefon være alene et stykke tid - i stedet for instinktivt at tage den som det første om morgenen. Tag dig tid til at børste tænder, eller gøre din seng, eller hælde en kop kaffe, før du dykker  hovedet ned i dagens uendelige emails, nyheder og opdateringer.

2. Stræk dig - det lyder simpelt nok, men stræk kan bidrage til at vække musklerne efter en lang nats søvn. Et let stræk får blodet igang, lindrer spændinger og forbedrer din fleksibilitet.

3. Drik vand - du har sovet en del timer uden vand, så få dig selv et glas vand til at skylle toksiner ud af din krop og kickstart dit stofskifte for dagen forude.

Ps. jeg har disse råd fra en eller anden blog, som jeg ikke kan huske navnet på. Rådene tiltalte mig, og der er hverken reklame eller sponsor på noget af det, jeg skriver. Det er helt mine egne ord.