Lægger planer!



Nu når jeg skal have min brækkede fod oppe og med is på i skolernes vinterferie, begynder man at tænke over livet. Jeg er har fundet denne fine beskrivelse af, hvordan man kan leve sit liv med succes, eller man i hvert fald kan gøre noget ved det hele. Jeg mener selv, at jeg er rimelig "grøn" bortset fra at læse hver dag - jeg hækler. Og så skal jeg oftest sove på forandringer, for at jeg grounder med dem,

På baggrund i dette lille skema har jeg besluttet, at jeg er nødt til at finde ud af, hvordan jeg kan få det bedste ud af det, at jeg er fysisk begrænset. Jeg kan jo ikke springe rundt, eller tage ud og shoppe og alle de ting, jeg plejer og godt kan lide.

I de uger, jeg allerede har ligget har jeg faktisk fået udført ret meget.
Jeg har gjort følgende:

1. planlagt næste danskforløb med oplæsning til min 7. klasse (skolelærer)
2. planlagt min undervisning, så vikaren har kunnet følge mine anvisninger.
3. sørget for og været heldig med, at få hjælp til AOHmesse, så ByCGundersen kom med uden mig.
4. oprettet en ravelry-shop og lagt opskrifter ind.
5. hæklet næsten alle modeller og designs op i Lana Grossa garn.

Nu er jeg gået igang med at lave planer for det, jeg gerne vil nå i "ferien", hvor jeg er sygemeldt og fysisk begrænset.

1. jeg vil gerne tabe mig, selvom jeg ikke kan noget fysisk  - jeg spiser sundt, og jeg behøver ikke spise så meget, når jeg er passiv.

2. jeg vil gerne rette alle noveller, nytårstaler, tyske stile og diktater, som mangler - skolelærer: halvvejs igennem det hele.

3. jeg vil gerne oversætte to-tre af mine hækleopskrifter til engelsk og lægge dem på ravelry - er igang.

4. jeg vil gerne hækle nogle nye designs - kan slet ikke lade være.

5. jeg vil gerne "tørhækle", dvs. læse i og studere nye bøger om hækling - har købt nye bøger.

6. jeg vil gerne lave bogføring/regnsakb for 2015 - har regneark klar.

7. jeg vil gerne planlægge det næste år - både arbejde og fritid - er igang.

8. jeg vil gerne planlægge Viggas konfirmation - er igang.

Populære opslag