Tanker om kreativt flow, krea-klub, indadvendthed, generthed, venner og forretning


Nogle gange kunne jeg godt tænke mig at være mere udadvendt og aktiv ud ad til. Jeg kunne godt tænke mig at tage med på de krea-weekender eller sommerhusture, som bliver arrangeret på nogle af de krea-sider, som jeg læser med på. Jeg kunne godt tænke mig at være mere på beatet og ud og møde nye mennesker i krea-verdenen.

Nogle gange kunne jeg også godt tænke mig at være bedre til at sælge min forretning - min lille webshop med hækleopskrifter - og lave en forretningsprofil, hvor alle mine venner var dygtige krea-mennesker indenfor hækle- og strikke-branchen.

Nogle gange kunne jeg godt tænke mig at være mere opsøgende, nysgerrig og åben overfor andre mennesker i håndarbejdsbranchen.

Men jeg er nok det, man kalder godt gammeldags genert. Dette indebærer, at jeg netop ikke er særlig opsøgende og udadvendt fx i forhold til fx at skabe et professionelt netværk omkring mig selv og min lille forretning. Jeg er sgu ikke særlig god eller hurtig til at skabe kontakter, netværk eller profilere mig selv og min lille business.

Jeg tror, at jeg med årene (er dog kun 45 år) er ved at finde ud af og acceptere, at jeg er en person, der værner om det nære, det kendte og det fysisk lokale.

Jeg elsker fx at hækle, og jeg elsker at hygge mig med det. Og det behøver ikke at være sammen med andre.

Jeg kan sagtens sidde alene i flere dage med en ny hækleopskrift eller med en masse udstillingsmodeller, jeg skal have hæklet. Det er sådan, det fungerer for mig - en ensom kreativ proces i mit eget flow.

Jeg elsker min familie.

Jeg elsker mit arbejde.

Og så elsker jeg at være i krea-klub hos min søde nabo og krea-veninde Karina hver onsdag.

Det er det nære og det nærværende for mig.

Mere behøver jeg ikke vist egentlig ikke!








Populære opslag