Et nyt kapitel som lærer på deltid med mere tid til at designe hækleopskrifter


Jeg elsker mit lærerjob. Og jeg elsker at designe hækleopskrifter.

Så nu - efter 14 års arbejde som lærer på fuldtid - har jeg valgt at prøve en lille smule af min drøm af om at være hækledesigner. Jeg har ikke taget det fulde skridt, men skal på 80 procent på lærerjobbet, så jeg har fri hver fredag.

Her i foråret har jeg været sygemeldt med en brækket fod i 3 måneder. Da jeg kom tilbage på arbejde igen, måtte jeg have psykologhjælp pga. stress. Jeg har det okay nu, og jeg er stadig meget glad for mit arbejde, selvom det har givet mig stress-symptomer. Jeg har slet ikke tænkt mig at droppe mit job.

Men jeg trænger til at få ryddet op i mit liv. Og for at kunne dette har jeg valgt at tage et år med fredagen fri. På denne måde kan jeg også både hækle og være noget for familien i min fritid. Jeg kan stresse af med at designe nye hækleopskrifter, uden at det går ud over min familie.

Sidste år har jeg også været en del på diverse messer og markeder. Jeg har brugt mange flere penge, end jeg har tjent. Så jeg er nødt til at skulle have noget indtægt på hækle-siden for at det kan løbe rundt og betale sig.

I det næste år håber jeg, at jeg:
  • kan komme lidt overpå ift. mit arbejde
  • har tid til at lave hæklekurser
  • har tid til at designe hækleopskrifter.
  • har tid og overskud til at tage på messer og markeder.
Jeg håber, at jeg på denne måde kan slippe den dårlige samvittighed overfor familie og arbejde og få en mindre stressfyldt hverdag med færre spekulationer.

Populære opslag