Hvordan vælger jeg garn? Del 1.


Nogle gange bliver jeg spurgt, hvilket garn jeg foretrækker. Jeg plejer at sige, at det kommer an på, hvad jeg vil hækle eller designe.

Generelt hækler jeg kun i uld.
Ikke bomuld, akryl eller andet.

Til tynde huer som fx vimpel huen foretrækker jeg helt merinould. Jeg er meget glad for Cool Wool Baby fra Lana Grossa. Det er tyndt lækkert garn med en lang løbelængde. Cool Wool Baby køber jeg hos Fox og Jane i Ballerup. Jeg er også meget glad for Yaku garn fra Camarose. Det er også lækkert tyndt merino med en kortere løbelængde, men lige så blødt og dejligt at hækle med som Cool Wool Baby. Yaku køber jeg hos Citystoffer på nettet.

Af tykkere garn til ponchoer og kraftigere huer foretrækker jeg Bingo fra Lana Grossa. Dette er også merino uld i en tykkere kvalitet. Bingo køber jeg også hos Fox og Jane. Dette garn kan skiftes ud med den noget billigere Alaska garn fra Drops, dog men en anden hæklefasthed.

Alaskagarnet fra Drops bruger jeg til mine filtede designs, da det har en fantastisk filteevne. Jeg vil helt sikkert vælge at købe Alaska hos Hobbii.







Populære opslag