Jeg er helt vild med at undervise i hækling.



Hver gang jeg er ude og undervise i hækling, bliver jeg bare så glad. Det giver mig simpelthen så meget at se, hvordan kursisterne smiler, griner, hygger sig og lærer noget hvergang.

Så selvom jeg på billedet ser meget koncentreret ud, og kursisterne ikke lige hækler på billedet, så er jeg altså meget glad og kursisterne meget lærenemme og dygtige.

TUSIND TAK TIL JER SØDE KURSISTER FRA IDAG!

Det er kursisten, der sidder og knudrer i det fra start og efterhånden med min undervisning og hjælp, får fat og ender med at se sit hæklearbejde blive rigtig fint og flot til sidst.......Og det er kursisten, der i starten ikke rigtig kigger op og virker irriteret og forvirret og som til sidst er smilende, glad og ikke har lyst til at gå.......Det er også kursisten, der kan hækle i forvejen, men lærer noget nyt som fx foundationstangmasker og bliver stolt og glad og får lyst til at hækle mere.

DET ER BARE DET BEDSTE OG SÅ SKØNT!

Idag har jeg holdt workshop for begyndere og let-øvede på AOHmessen i Rødovrehallen. Vi har gennemgået alle masketyperne til Rie hjemmesko, og vi er startet på at hækle selve skoene. Kursisterne har købt garnpakke med hækleopskrift og garn til Rie hjemmeskoene, som de skal hjem og hækle videre på.

Faktisk bliver jeg selv siddende i workshoprummet og hyggesnakker 20 minutter mere end nødvendigt, fordi det bare er hyggeligt at mærke nogen, der ønsker at lære at hækle. Og så elsker jeg jo selvfølgelig at tale om hækling, hækleopskrifter og hækledesign - det kunne jeg gøre hele tiden, hvis det var muligt.

Jeg holdt workshop i halvanden time idag, og vi kunne sagtens være blevet ved en time eller to mere. Jeg er dog heldigvis mere eller mindre sikker på, at kursisterne er gået hjem idag med en god fornemmelse og en god følelse af, at de selv kan hækle videre derhjemme.

Jeg elsker at undervise i hækling, og jeg vil meget gerne det næste års tid ud og lave workshops, kurser og længerevarende undervisning med hækling, både for begyndere, let-øvede og øvede.

GOD HÆKLELYST TIL JER ALLE DERUDE

Populære opslag