Gratis opskrift på lækkert blødt halstørklæde og pandebånd på vej.


Indenfor de næste par dage udgiver jeg to gratis hækleopskrifter på et halstørklæde og et pandebånd, hvor det gælder om at træne ensartede masker, kanter og vendinger. Det vil bliver opskrifter, som du nemt kan hækle som meget meget nybegynder.

SÅ.......Hvis du er nybegynder og gerne vil igang med at hækle, skal du følge med her.

For at bevare den store hækleglæde, hækle-iver og hæklelyst hos nybegyndere, er jeg gået igang med at designe kun med meget lette luftmasker, stangmasker og fastmasker, så man som nybegynder ikke knækker nakken og samtidig får hæklet noget brugbart beklædning til sig selv. Jeg kalder dem for LET design.

Jeg har flere gange undervist begyndere i hækling, og det er gået op for, at det ikke er helt let at starte fra bunden. Derfor satser jeg på at afholde begynderhæklekurser i den nærmeste fremtid.

Jeg synes også, at det nærmest kun er klude og viskestykker, som mange begyndere starter med. Kludehækling og nye hæklemønstre er nærmest en hel industri i øjeblikket, og det vælter ud fra forskellige bloggere, designere og store garnfirmaer med klude, kurve, bordskånere mm i alle mulige afskygninger.

Som hækledesigner synes jeg, det er lidt kedeligt og ensformigt.

Det kunne da være sjovere og mere interessant at hækle et tørklæde, et pandebånd, en hue eller lignende som det første stykke hæklearbejde, man vil hækle.

Samtidig er der også mange steder fra en del fokus på svære teknikker som corner2corner, reliefstangmasker bagom og forfra, bobler, halvstangmasker mm, som jeg har oplevet på mine kurser og workshops, er alt for svære for en nybegynder.

Dog er der en del garnfirmaer, der har designere og bloggere tilknyttet, som i deres gratis opskrifter viser trin for trin med billeder og film på tubetørklæder og sutsko. Det er perfekt, for på den måde kan man som nybegynder godt komme igang og igennem, men måske stadig ofte med møje og besvær og hele tiden med næsen i skærmen eller i opskriften.

PISSSST: Jeg er også igang med at planlægge nogle forskellige begynderkurser, så følg med!










Populære opslag