DIY Hæklet bøllehat

Til min sorte bikinitop har jeg hæklet denne skønne enkle bøllehat, som er nem og hurtig at hækle her i sommerferien.

Opskriften er fra GarnStudios gratis opskrifter model 136-20. Der er også en bikini til, som ser ret nem ud i et tykt Paris garn. Personligt synes jeg, at bikinien her bliver for kraftig med det tykke garn. Bøllehatten er nemlig også lidt tung.


Jeg har haft flere udgaver af bøllehatten i hovedet og er endt med den med guld biser på. Først hæklede jeg dog en fastmaskekant i blå på skyggen, da jeg tænkte hatten til min datter Vigga. Det kan man jo også. Men Vigga ville ikke have bøllehatten, så jeg måtte lave den om til mig selv. Derfor guldbise.


Da jeg som sagt synes, at hatten er lidt for tung (og stor) samtidig med at skyggen er for lang. Jeg bryder mig ikke om, at skyggen skal vendes op, for at man kan se noget. Så jeg har taget de sidste to rækker stangmasker op og istedet hæklet en fm række som afslutning. Det passer mig bedre.



Bisen har jeg hæklet på følgende måde. Ombuk mellem to stangmaskerækker vrang mod vrang. Hækl en række fm ned i mellemrummet med front mod skyggen på hatten, og derefter en almindelig række fm, så vender bisen opad som vist. Man kan også nøjes med en række. Jeg har hæklet bisen med det sorte garn og noget guldgarn, jeg havde liggende - altså dobbelt tråd.


Hvis du hækler en lignende bøllehat efter mine anvisninger, vil jeg blive meget glad, hvis du linker til min blog.

GOD FORNØJELSE!

Populære opslag