At hækle strik, del 1 - Perlehæklet poncho

Ja, det lyder måske mærkeligt. Men det er et af mine mål eller idéer med mine designs.

Jeg er jo kun hækler, og ofte ser jeg noget strik, som jeg får lyst til at lave. Men jeg strikker ikke, så hvad gør man så. Jeg prøver da at hækle noget tilsvarende. Og på trods af forskellige startvanskeligheder og en masse forsøg, er det begyndt at lykkes for mig.

Mit første hækle-strik forsøg var denne Perle Poncho. Den bliver oftest strikket med perlestrik heraf navnet. Og jeg prøvede forskellige teknikker og mønstre, førend jeg faldt for de ganske almindelige fastmasker. Jeg prøvede bla. moss stitch, som jo egentlig burde være den hæklede udgave af perlestrik, men jeg synes ikke rigtig, at det så godt ud. Så simple fastmasker.

Den gratis opskrift kan du finde her.


Populære opslag